مشتری وفادار کیست؟

نویسنده : سردبیر سیاهه ۲۲:۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۱۲/۱۵

مشتری وفادار کیست؟

مشتری وفادار کیست؟

مشتری وفادار به مشتریانی گفته می شود که با وجود حضور کسب و کار های مشابه، همچنان ترجیح می دهند از شما خرید کنند. این وفاداری می تواند به دلایل مختلف از جمله علاقه شخصی، دلایل اقتصادی، نحوه ارائه کالا و … باشد.

با وجود دلایل مختلف برای ایجاد حس وفاداری در مشتریان، به عنوان مهم ترین عامل باید به علاقه شخصی فرد اشاره کرد که این علاقه شخصی می تواند از ایجاد تجربه های پی در پی خوشایند و رضایت فرد از عملکرد کسب و کار نشات گرفته باشد.

تبدیل مشتریان بالفعل به وفادار

طبق تحقیقات صورت گرفته، هزینه جذب مشتری جدید می تواند ۶ الی ۷ بار بیش تر از نگهداشت مشتریان موجود باشد؛ که این عدد نشان دهنده اهمیت و ضرورت تبدیل مشتریان بالفعل به مشتریان وفادار است.

به منظور انجام این تبدیل باید دلایل افراد مختلف مراجعه کننده را شناسایی و دسته بندی کرده و برای تداوم پاسخ به این دلایل تلاش کرد.

اهمیت تبدیل مشتریان

با توجه به ساختار رقابتی بازار موجود و وجود کسب و کارهای مشابه به شما، مشتریان بالفعل و حتی وفادار شما به عنوان مشتریان بالقوه کسب و کارهای دیگر شناسایی شده و مورد هدف سیستم های جذب آن ها قرار خواهند گرفت.

بنابراین از این واقعیت که رفته رفته تعداد مشتریان شما کم تر خواهد شد نمی توان اجتناب کرد و برای مقابله با این مشکل و پویا نگه داشتن چرخه تبدیل مشتریان همواره نیاز به تلاش برای جذب افراد جدید به عنوان مشتریان شما وجود داشته و خواهد داشت.

برای این کار تهیه یک سیستم اتوماسیون متمرکز نرم افزار حسابداری،نرم افزار خرید وفروش،سیستم صندوق فروشگاهی،سیستم صدور صورتحساب دیجیتال،فاکتور آنلاین،باشگاه مشتری یا باشگاه مشتریان وفادارالزامی می باشد.

کارشناسان ما در سیاهه منتظر تماس شما هستند تا بصورت رایگان راهکارهایی برای برون رفت از بحران پسا کرونا در اقتصاد فروش به شما معرفی کنند. منتظر شنیدن صدای گرم شما هستیم.

تماس با ما

ثبت نام در باشگاه مشتریان همین حالا شروع کنید...

درباره نویسنده

طباطبایی

سردبیر سیاهه

مدیر و مشاور تبلیغات اینترنتی و فضای مجازی

مطالب مرتبط